Thursday, April 4, 2013

DINAR IRAQ TERKINI: RV KETIKA HARI MENGUNDI?

Wau!!

Akhirnya terbubar jua parlimen kita. Hanya RV sahaja  yang  belum tiba.

Tiba-tiba saya menerima  menerima sms yang kelakar. Kononnya RV akan berlaku ketika hari mengundi. Ha ha. Apa kena mengena RV dengan hari mengundi Malaysia. Langsung tak  masuk logiknya dalam kepala otak saya. Woooo.

Apa pun  Ahli Parlimen Iraq tidak puas hati dengan kadar tukaran Dinar Iraq yang rendah dengan USD. Mereka marahkan Bank Negera Iraq yang lemah dalam mentadbir polisi kewangannya. Ini sudah cukup baik. Jangan jadi Ahli Parlimen yang tidur. Di Malaysia pun ramai Ahli Parlimen yang bisu juga. Woooo. Ada yang sepanjang lima tahun jadi MP, tidak bercakap dalam parlimen. Apa punya turr da. Baik aku yang jadi MP. Woooo.

Sepanjang tempoh kempen nanti, saya akan kurang menulis dalam blog ini kerana... tau sama tahulah ya. Ha ha.  Ramai betul kawan saya menjadi calon. Ada yang pernah satu sekolah seperti Mustafa Kamil Ayub. Ada yang pernah satu exco Pemuda Pas Pusat seperti Mohamad Sabu, Mahfuz Omar  dan  Salehudin Ayub. Jenuh cari duit untuk bantu mereka. Engkau orang dermalah  sikit. Woooo.

Ok, jangan lupa mengundi PR. Asal Bukan Umno. Woooo. Gua caya lu.

Sambil menunggu hari mengundi, panaskan panas dengan Catuaba. Jantan bukan sebarang jantan. Jangan biarkan harimau mengaum. Anda pun kena mengaum sama. Esok masih ada!!!

Stok dinar ada sikit sikit untuk dikongsi sama. Jangan sampai puteh mata.