Thursday, May 26, 2011

DINAR IRAQ: JANGAN ADA AMALAN SONGSANG

Berapakah darjah keyakinan  sang pemilik dinar terhadap RV?  Ini satu soalan yang baik untuk dijawab oleh  kita semua. Tak terkira betapa anda semua ternanti-nanti, termimpi-mimpi, tertanya-tanya, dan mungkin tersiksa menunggu akan pengumuman RV. Tambah derita lagi apabila dalam FB menyebut tarikh RV tetapi tak mejadi juga. Ha ha.

Bagi saya selaku bekas student ekonomi tetap yakin RV   adalah  sebelum Iraq secara sah diterima sebagai anggota WTO. Dilapurkan Iraq akan diterima sebagai anggota WTO pada bulan November 2011. Maka pejam celik lebih kurang lima bulan lagi akan sampailah bulan November itu. Tak tahulah pula saya kalau bulan November 2011 akan ditunda dek perubahan iklim dunia. Ha ha. Kok ya, ramai yang mati mengejut nanti. Wooo.

Tujuan  menyertai WTO adalah kerana ingin menyertai  world free economy dan free market.  Apalah gunanya free economy dan free market jika matawangnya tak bersifat global dan laku di pasaran dunia. Maka pra syarat untuk menyertai WTO ialah matawangnya mesti diRVkan terlebih dahulu. Jika menyertai WTO tanpa matawangnya di RV, maka ini adalah  satu amalan songsang dalam sistem ekonomi. Itu sahaja yang boleh saya cakap kerana saya bukan pengerusi IMF. Ha ha. Yang boleh saya buat, jika ini terjadi ialah dengan mengajak anda semua berdemonstrasi di kedutaan Iraq. Wooo.

Bacaan untuk yang berumur 40 ke atas