Tuesday, October 12, 2010

TUNGGU 15HB OKTOBER INI

Hari ini kebetulan saya sibuk urusan di luar pejabat dan apabila masuk ke pejabat, ramai pula tetamu yang datang berkunjung. Maka lewatlah saya  mengupdate blog ini sedangkan peminat  dinar  sudah membara menunggu berita panas dari  blog ini.   Ha ha.

Malah ada yang menghantar  sms kepada saya mengatakan dinar sudah diapungkan dan sudah  boleh ditukar di Money Changer KL   pada hari ini. Ha ha. Begitulah apabila cerita khabar angin disampaikan dari seorang keseorang, maka banyaklah rempah ratusnya.

ANTARA beita dinar yang manarik untuk dilapurkan oleh saya  pada hari ini ialah  tentang Isu pembuangan 3 kosong pada dinar Iraq. Isu ini akan dibincangkan dalam satu forum  pada 15hb  Oktober,  jam 10 malam di Baghdad.

Apakah maksud pembuangan 3 kosong itu? Samada:

PERTAMA:

Menaikkan nilai Dinar Iraq  sehingga hilang 3 kosong pada nilai Dinar Iraq. Jika sekarang 1,1170 Dinar bersamaan 1 USD, maka ianya akan menjadi 1 Dinar bersamaan 1 USD. Maka 10,000 Dinar yang anda miliki sekarang  akan menjadi USD 10,000.00 atau RM 33,000.00. Jika ada 500,000 Dinar akan menjadi USD 500,000.00 atau 1,650,000.00. Wau, kaya kaya kaya tu.

Atau  KEDUA

Note Dinar yang ada akan dibuang 3 kosong, misalnya note 10,000 Dinar akan jadi 10 Dinar sahaja. Jika ini terjadi, semua orang akan bankrap dan ramai yang bunuh diri. Ha ha.  Jika Dinar naik ke USD 3.00 pun tak ada faedahnya lagi kerana 10 Dinar akan menjadi setakat USD 30.00 sahaja atau  RM 99.00 sahaja. Siapa mahu bib!!!! Tu yang tak logiknya.

Maka marilah  kita menantikan 15hb Oktober, jam 10 malam, waktu Baghdad. Rasanya waktu Malaysia ialah 16hb Oktober jam 3 pagi. Jika betul  analisanya seperti andaian pertama di atas, saya ucapkan SELAMAT MENJADI JUTAWAN KEPADA ANDA SEMUA. Ha ha.

Kepada sesiapa yang sms kepada saya, saya minta maaf kerana tak mampu memberi jawapan yang panjang lebar dalam sms. Maka tunggu sahaja posting terbaru saya dalam blog ini. 

Kepada Ridhuan Johor, Khairul Sarawak, Wan Zainal  Perak, dan lain-lain  -  "bila mahu  belanja  aku minum kopi  ha?" Penat dah aku menjawab sms engkau orang. Ha ha.  Kalau tak hendak bayar, aku  pun  boleh  bayar le. Gurau sahaja ya sahabat.